woensdag 7 juli 2010

Solidariteit en taxateurs?

Ik kreeg behoorlijk wat vragen over de melding van het Kort Geding wat volgende week wordt gehouden, een hoop collega’s willen hier meer van weten. Door collega Rob Reiber uit Apeldoorn wordt een KG aangespannen tegen zowel NHG als het NWWI. Dit KG vindt plaats dinsdag 13 juli om 15.00 uur In Utrecht.
Reden
De reden hierin is gelegen in het feit dat collega Reiber van mening is dat, door het éénzijdig veranderen van de spelregels inzake taxeren, met name het werkgebied, hij zijn omzet heeft zien verdampen. De voorzieningsrechter wordt gevraagd een mening hierin te vormen en kenbaar te maken, mag dit zomaar.
Uitslag
Wat de uitslag ook zal zijn, ik heb altijd waardering voor mensen die hun nek durven uit te steken. Er zijn zeer, zeer veel collega’s die klagen en mekkeren, maar als het er op aan komt niet veel verder komen dan dat. Maar zo heel af en toe staat er toch iemand op die de kop boven het maaiveld durft uit te steken.
Taxateurspower
Ik las op taxateurspower dat collega Reiber aanvankelijk meerdere “brothers in arms” had gevonden die hem bij dit initiatief steunen. Maar als het er op aan komt, met name financieel, is ineens niemand thuis. Collega Reiber tikt wel iets van € 6.000 af!  Op taxateurspower zie ik dat ruim 600 collega’s van mening zijn dat er iets moet gebeuren. Als die nou allemaal eens € 10 overmaken aan collega Reiber, dan kost dat u bijna niets maar krijgt u wel duidelijkheid en de garantie dat er iets gebeurt. Bestaat er iets als solidariteit onder taxateurs?
Ed

(NB:Ondersteunen met €10? rek.nr. 4577830 t.n.v. Reiber Advies)

5 opmerkingen:

  1. Prima idee, heb zojuist 10 euro over gemaakt. Samen staan we sterk en met alleen klagen komen we er niet. Steun dit moedige initiatief van deze collega en draag een steentje bij aan zijn kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik steun graag mijn collega Reiber hierin en vindt dat alle VastgoedPro collega's dit initiatief moeten ondersteunen: United we stand!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Robert Pastijn8 juli 2010 om 14:39

    Ook ik ben van de partij. Goed initiatief Rob, eindelijk iemand die actie onderneemt! Hulde!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Rob, ben zelf lid van de VBO en vindt geen enkel begrip bij mijn klachten over de regioindeling, vergezeld van uitvoerige overzichten van de regio-indeling toen en nu ( ik had 3 regio's!!). Iedereen verschuilt zich achter een ander maar het gaat wel om onze portemonnee! Ik heb 10 euro aan je overgemaakt, en hoop dat je de zaak wint!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. William Gijsen12 juli 2010 om 19:00

    Samen staan we in elk geval sterker dus ik heb 10 euro overgemaakt. Succes morgen.

    BeantwoordenVerwijderen