dinsdag 21 september 2010

P-Day

Ik zeg dat het me wel weer een dagje was vandaag. Een Prinsjesdag, publicatie van de CBS data inzake de woningmarkt. Toch wel zaken om even te laten bezinken. Ik ga er van uit dat u hier belangstelling voor hebt, dus ik pak graag even uit.
Ridderzaal
Ik weet niet waar u vanmiddag zat om een uur of een, maar onze Hare Majesteit gaf daar een exposé over de huidige stand van zaken in ons algemene welbevinden alsmede datgene wat de broekriem van ons verwacht de komende 12 maanden. Waar ik zat is minder relevant, maar laat ik het zo zeggen. Mocht u ooit uitgenodigd worden om hierbij aanwezig te zijn, uit ervaring kan ik u sinds vandaag vertellen dat dit de moeite waard is. Dit zegt overigens niets over mij, maar alles over het maatschappelijk belang van VastgoedPRO en de contacten die wij hebben. Ik ben slechts uw nederige dienaar in deze.
Verhaal
Laar onverlet dat ik toch wel zeer graag kijk naar de roze creatie waar onze toekomstige Moeder des Vaderlands in voorbij huppelde. Zucht.... Maxima... Nou ja, schreide. En de persoon naast mij, ik zet er een pils op dat 100% van u hem kent. Hij maakte melding van de vele Zwem Vierdaagse Medailles die onze troonopvolger droeg, ik zal mij onthouden over de kwalificaties als Prins Pils. In ieder geval zagen mijn kinderen mijn grote kop bij de actualiteiten om 17.30 op TV ter plaatse , dus als vader heb ik weer gescoord.
Belangrijk
Wat wel goed is om te weten, is dat onze vorstin, een boodschap had. Of het haar content is of die van, als door velen vandaag becommentarieerde scheidende Harry Porter adapt JP Balkende, de MP, dat kan ik niet beoordelen. Maar wel was ik er blij mee
Aandacht
Onze KH gaf aan dat de woningmarkt aandacht behoeft. Dus de regering geeft aan dat er aandacht nodig is. Onze vorstin gaf aan dat de krimpgebieden een aandacht nodig hebben. Dat de doorstroming op de markt positief moet worden beïnvloedt. Dat er steeds minder mensen in Nederland resideren, maar dat er steeds meer huishoudens zijn. Dat de nieuwbouwmarkt aandacht nodig heeft en dat er aandachtsgebieden zijn voor de woningmarkt
Mooi
Dat is goed. Dagelijks, wekelijks, maandelijks kloppen wij op de deuren van bewindsvoeders, kamerleden, betrokken partijen. Soms lijkt dat een zinloze missie. Het feit dat ons aandachtsgebied in de troonrede wordt meegenomen doet mij deugd. Helemaal als je met strik en driedelig afgereisd bent naar Den Haag en mag plaatsnemen naast eminceniae grisea en 1:1 mag toehoren. Ik ben een bevoorrecht mens. Been there, done it!

Ed

Geen opmerkingen:

Een reactie posten