maandag 4 oktober 2010

Oh what a circus, oh what a show!

De week is weer begonnen, oktober is echt van start en vier dingen vielen me op. Voor wat het waard is natuurlijk. Als eerste dit feuilleton. Mag ik een keer heerlijk vals uit de hoek komen? Dank u! Twee jaar geleden mee begonnen omdat mijn bazen meer informatie willen waar ik mee bezig ben. Dus wat doe je dan? Schrijven over waar je mee bezig ben. Lijkt me logisch.
Loser
Dan is er toch echt op vrijdagavond, om 22.47 uur, een dwalende en dolende ziel die, anoniem, als laffe hond, meent zijn tijd te moeten verdoen met het mij betichten van narcisme. Hoe een gebrek aan sociaal leven kan je hebben. Dat je op dat moment op een weblog meent te moeten reageren. Of ik een narcist ben of niet, het zij zo. Maar hoe eenzaam kun je zijn als je zo je avonden moet vullen. Aan deze man of vrouw zou ik willen zeggen: “get a life”, zoek hulp. Ga werken aan je probleem en zorg voor een sociaal netwerk. Op mijn blog van vrijdag ziet u de reactie van deze desolaat
Zaterdag
Ik weet niet of u het CDA congres hebt kunnen of willen volgen. Ook hier zal ik over de inhoud geen mening geven, dat is niet relevant. Maar hebt u Camiel Eurlings gezien? Die loopt bij een congres van 5000 mens naar de microfoon, waar inmiddels al meer dan 4999 mensen hun mening lijken te hebben gegeven. Kabbelende beekjes en zachte briesjes. En die knalt me daar ineens de zaal in. Die geeft me daar een powerspeech, die staat me daar een retoriek neer te zetten. Wat een kracht, wat een gevoel, wat een inspiratie! Dames en heren, jongens en meisjes, als er op dat moment verkiezingen waren geweest, was mijn stem maar één kant op gegaan. Ik hoor die vent 2 minuten speechen en geloof het of niet, de tranen stonden echt in mijn ogen van indruk en bewondering. Wat een vent. Respect!! Geef ons zo een kerel in ons vakgebied en we krijgen de linies gesloten denk ik dan. Kijk op onderstaande link bij 0.22 minuut naar een blik in de ogen! Passie, passie, passie! Goud waard! Respect voor deze mening en emotie!
Maandagochtend
Het proces tegen Wilders start. Herhaling van zetten, ik heb hier geen mening over. Maar hoe je het ook went of keert, Wilders is geen politicus. Wilders is een marketeer. En wat voor een! Precies daar waar je kan spinnen en framen scoort hij. Iin mijn ogen dicht tegen de 100%. Nogmaals, de inhoud staat even los, daar mag een ieder het zijne van denken. Maar de timing, de tactiek, de boodschap en de impact, wat een show! Wat was de slogan in Zuid Amerika over Evita Maria Duarte de Perón? "Oh, what a circus, oh what a show!" Een musical is over haar gemaakt. Ik zet er een pils op dat de retoriek van Wilders de komende 90 dagen gaat verschuiven van vreemdelingen naar ouderen. Kan je gewoon beter mee scoren en meer mee winnen. Meer marktaandeel. Een rechtbank wraken? Martkaandeel. Moskowietz inschakelen? marktaandeel! Idealen zijn 2009, inspelen op behoeftes 2011. Zonder waardeoordeel. Mijn keus is anders. Maar wat een strateeg!
Maandagmiddag
De Volkskrant aan de lijn (Narcissus aan het woord!). Onze mening over de veroordeling van een grootbank inzake afwijking van de gedragscode voor banken inzake hypotheekfinanciering. Nou ja, mijn mening leest u wel in de krant morgen. Maar in mijn ogen zijn banken zeer prudent bezig op dit moment. Ik sprak hier vanmiddag ook nog over met een gewaardeerde schrijver van een consumentenvereniging. Ook die ziet wat er gebeurt en tot mijn verassing zitten onze meningen dicht bij elkaar. De week is weer begonnen,

Ed

Wilt u de speech van Eurlings horen: Powerspeech Camiel Erlings, met respect! Ed

1 opmerking: