dinsdag 16 november 2010

Druk druk druk

Of ik er genoeg van heb en er mee ben gestopt? Een vraag die ik de afgelopen dagen regelmatig in mijn inbox tegen kwam. Waarbij men doelde op mijn dagelijkse blog. Al meer dan twee jaar lang een dagelijks patroon, en sinds drie weken even niet. Dat valt op. Mogelijk uit hoop, waarschijnlijk uit wens. En sommigen misschien uit vrees, maar daar zet ik zelf mijn geld niet op in.
Dagen
Helaas, het heeft te maken het meest basale: beschikbare tijd. Ik moet het eerlijk toegeven, het schrijven voor dit feuilleton kost mij dagelijks circa 10 minuten. Ik kom er de afgelopen dagen even niet meer aan toe. Oops,excuse! Er zijn wat dingetjes te doen, die de agenda vullen. Ik laat dan even mijn verantwoording als vader van een gezin, met apen van 14 en 16 jaar, buiten orde, net als mijn vrijwilligerstaken die ik heb.
Vulling
Ik zal u even niet lastig vallen met mijn eigen keuzes. Heb net even een opleiding afgerond op het gebied van verenigingsmanagement. Ik heb de laatste zes maanden meer boeken gelezen over dit vakgebied dan de voorgaande 47 jaar, maar bovenal met zeer veel collega branchemanagers gesproken. En geluisterd, en geleerd. Daarnaast moet VastgoedPRO ook over de drempel van 2011 worden geholpen, een uitdaging die mooi is.
Toekomst
Strategie voor vandaag, beleid voor morgen, invulling voor de toekomst, het staat allemaal op de agenda. En daarbij, overmorgen komt circa 25% van alle professionele makelaars en taxateurs bij elkaar in Zeewolde. Ik mag als verantwoordelijke van de Stichting Nationaal Symposium Makelaardij meer dan 1000 (!!!) makelaars en taxateurs welkom heten. Dames en heren, jongens en meisjes, meer dan 1000 van onze collega’s kiezen er voor om even een dag het werk het werk te laten.
Bezinken
Ik ben toch echt wel trots hier op. Het zegt echter niets over mij, het zegt echter wel alles over de mensen die dit mogelijk maken, het zegt alles over de mensen die hier komen. Als u morgen als consument een huis wilt kopen, is dat even wat moeilijk. De makelaar is even wat minder bereikbaar. De taxateurs kan even de waarde niet bepalen. Die zit in Zeewolde.
Les
NSM is opgezet vanuit het idee dat het een makelaar of taxateur een worst zal zijn bij wie hij of zij is aangesloten. Hij is zij is trots op het vak en draagt dit uit. Is professional en deelt dit graag met zijn collega’s. Ongeacht welk bedrag hij eens per jaar overschrijft. En dat slaat aan. Maar dat vergt ook tijd. Zoals gezegd, meer dan 1000 collega’s komen overmorgen bij elkaar. Daar gaat even wat tijd in zitten om dat te regelen. Dat laat even wat minder tijd over voor andere activiteiten.
Blog
Overmorgen wordt helemaal een fuif. De puntjes worden op de i gezet. Uw parkeerplaats moet beschikbaar zijn, uw koffie moet klaarstaan, de broodjes moeten worden gesmeerd, de kroketten moeten in het vet, de pils moet koud zijn. U moet uw jas kwijt kunnen en u wilt met een glimlach welkom worden geheten. Wij gaan dit allemaal regelen. En om eerlijk te zijn, mijn rol is zeer bescheiden, ik die iets met de inhoud, de sprekers en het overzicht. Maar druk dat het is… Ik zie u op 18 november graag op www.nsm5.nl

Ed

Geen opmerkingen:

Een reactie posten