vrijdag 11 februari 2011

Boer zoekt Vrouw?

Wat helemaal in is in Nederland is Reality Soaps. Wat helemaal in is in Nederland is Sit-coms over huizen en wonen. Je kan geen zender zappen of het komt wel ter sprake. Wonen, inrichten, tuinieren, verbouwen, recreatiewoningen, maakt allemaal niet uit, Nederland smult er van. Er gaat ook geen week voorbij of wij worden benaderd voor een TV programma over wonen, makelaardij, noem maar op.
Hypotheek
Boer zoek vrouw is mateloos populair. 5.0 mio kijkers zondag afgelopen week. Er is nog geen Sitcom voor Koper zoekt Hypotheek, dus ik ruik publiciteit. Zowel de Consumentenbond als VEH bericht de afgelopen dagen over de vraagtekens die ze hebben inzake de BV NL hypotheekmarkt rente. Deze vraag zit op twee niveaus.
  1. Als eerste, hoe kan het dat we in de BV NL meer betalen dan in de omliggende landen? Nergens is de hypotheekrente zo hoog als bij ons.Waarom? Risicoopslag hoger in NL? Duhhhh?  
  2. En als tweede, hoe kan het dat ‘zittende’ hypotheeknemers niet meeprofiteren van de marktomstandigheden die toetreders wel hebben. Oversluiters, verlengers worden gediscrimineerd!
Soap
Natuurlijk kan ik naar Oerlemans gaan, of naar een andere productiemaatschappij om hier een TV programma over te maken. Maar wat wil nu net het geval. In mei loopt mijn 10 jaars rentevaste periode af. Ik heb in 2001 voor 5.9% mijn rente vastgelegd voor 10 jaar. Jawel, ook ik ben schuldig, een aflossingsvrije hypotheek. Boven de NHG norm. Ik ga dus straks het circus in van verlenging van mijn hypotheek.
Eisen
Waar ik dus geen zin in heb, is dat een vage assurantie tussenpersoon iets van x% provisie vangt voor het zetten van een handtekening door mij. Ik wil dus geen afsluitprovisie betalen. Ik ben eigenlijk van mening dat, nu Eurobor tegen de 0 en 1% staat, dat mijn huidige 5.9% echt te hoog is. Daarbij hoop ik te bemerken dat er concurrentie is tussen de aanbieders. Daarbij wil ik echt als een belangrijke klant behandeld worden, want daar heb ik recht op. Ik ga daar mee bezig.
Bijl zoekt Borg
Dus in vervolg op BZV, komt er BZB. Boer zoekt Vrouw wordt Bijl zoekt Borg. Ik zoek een waarborg voor mijn huis, een nieuwe hypotheek. Ik ben benieuwd wat ik de komende weken ga meemaken, ik zal u hierover berichten. Een soort van Alberto Stegeman journalistiek, van binnen uit, maar dan anders. Ik ga undercover in hypotheek Nederland. We hebben op RTL gezocht naar Tarzan, naar Zorro. Nu op zoek naar de ideale hypotheek. En de weddenschappen kunnen geopend worden, welk % aan hypotheekrente is haalbaar? U hoort van mij, Bijl zoekt Borg!
TGIF,

Ed

2 opmerkingen:

  1. Koren op de molen van de VEH, die schoppen uit overtuiging tegen iedereen die een ander standpunt inneemt. Oerlemans is toch wat realistischer, een gang naar hem is dan ook af te raden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk uit naar je bevindingen!

    BeantwoordenVerwijderen