donderdag 10 februari 2011

Enquete

De kans is aanwezig dat u het blad Vastgoed (nog) niet heeft gelezen. Van een hoop collega’s uit onze achterban hoor ik dat dit toch een van de kosten is die vrij makkelijk geschrapt kan worden in een tegenvallende markt. In de meest recente uitgave, welke schijnbaar niet voor mij bedoeld was (Ladies Special), staat onder andere een enquête onder NVM, VBO en VastgoedPRO leden.
Uitslag
Hoewel het geheel een wat oppervlakkig verhaal is en van niet zo veel waarde, is het wel grappig om te lezen. Grappig om te lezen dat VastgoedPRO er als beste uitkomt qua prijs-kwaliteit verhouding. 66% van onze achterban is hierover tevreden, tegenover 46% bij de VBO en 33% bij de NVM. Nou kreeg ik vroeger met een 6.6 op mijn rapport niet op mijn kop, maar het is ook niet om naar huis te schrijven.
En nu
Een aantal dingen zijn helder en veel gehoord. Behoefte aan één register, deels een behoefte aan bundeling van krachten, ondersteuning behoefte in brede zin. Nou ja, ik zou zeggen lees en oordeel zelf in dit geval.

Enquete Vastgoed feb 2011
Ed

1 opmerking:

  1. waarom heeft de makelaardij behoefte aan 1 keurmerk? Een heel artikel, alleen die vraag wordt mi niet beantwoord.

    Andere vraag die helemaal niet aan bod is gekomen is of de KLANT wel behoefte heeft aan 1 keurmerk.

    BeantwoordenVerwijderen