maandag 25 juli 2011

Fris en fruitig

Van Frans Kofflard kreeg ik een reactie op één van mijn blogs over specialisatie en het bewijzen van je toegevoegde waarde. Frans organiseert masterdclasses over het nieuwe ondernemen. Een goed initiatief, met name omdat men probeert de makelaar te helpen bijzonder te zijn.

Prijs
En hun visie is denk ik de juiste, want als je klant je bijzonder vindt, wordt de prijs steeds minder belangrijk. Morgen zal ik u in deze ook de visie van Jos Burgers, de zeven redenen waarom je noit korting moet geven. Voor vandaag vier van de zeven tips van Kofflard om fris en fruitig voor de buhne te kunnen komen. De andere tips moet u maar bnij hem zelf gaan ophalen.
7 tips om de rode appel te worden in een kist met groene

Tip 1: Zorg voor echte klantgerichtheid
Verplaats je in de klant en communiceer wat de klant nodig heeft. Vertel niet wat je kan, maar welke klantbehoefte er wordt ingevuld. Op welke manier gaat de klant van jouw dienstverlening profiteren?
 http://www.hoehuiskopen.nl/
 http://www.stichtingstarter.nl/
 http://www.friswonen.nl/

Tip 2: Maak van een contactmomenten een scoringsmoment
Geef de klant op ieder contactmoment meer dan hij verwacht. Speel in op zijn informatiebehoefte van dat moment. Koppel aan dat scoringsmoment een nieuw scoringsmoment, zodat er een keten van aandacht ontstaat. Aandacht is immers het sterkste commerciele wapen.

Tip 3: Zorg voor herkenning
Zorg dat je doelgroepen zich herkennen. Zoek voor iedere groep een passend beeld en gebruik die in je communicatie uitingen.
 http://www.youtube.com/watch?v=xPPUnMg6kNs
 http://www.verbrugge.com/

Tip 4: Laat de klant aan het woord
Gebruik de mening van tevreden klanten. Vraag hun om een quote waaruit hun positieve ervaring blijkt. 78% van de lezers vindt die mening betrouwbaar en laat zijn keuze er door beïnvloeden.
http://www.werkspot.nl/
http://www.zoover.nl/

Tip 5:-6 en 7: via Frans Kofflard te verkrijgen!

Ed

2 opmerkingen:

  1. Interessant voor starters vooral de site www.hoehuiskopen.nl
    Alleen valt me op dat er nog steeds LMV en RVT staan vermeld. Ed, misschien even laten doorgeven dat VastgoedPRO al een tijdje bestaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Ed,

    Waar het om gaat is hoe je als bedrijf een rode appel wordt in een kist met groene. Hoe zorg je er voor dat je in de beleving van de klant bijzonder bent. Als de klant dan voor je kiest kan je er gerust meer voor vragen, want de prijs ineens veel minder belangrijk.

    Dat bijzondere straalt nog te weinig af van de gemiddelde makelaarssite. Dat is nog te veel van hetzelfde: dit ons team, wij doen aankoop, wij doen verkoop. Dan is het niet zo gek dat de klant bij het eerste klantcontact vraagt naar de prijs. Dat is dan een van de weinige dingen waarop hij kan vergelijken. "Makelaar wat kost je?". Daar zit je als makelaar niet op te wachten.

    Om in plaats daarvan bijzonder te worden moet je de juiste dingen kiezen en vooral de juiste dingen doen.

    Tijdens de masterclass gaan wij in op de waardering van een makelaarskantoor en de waarde-ontwikkeling van een kantoor. Dat laatste doen wij aan de hand van 7 concrete tips om bijzonder te worden en 5 tips om de juiste keuzes om te zetten in concrete actie. Meer informatie over de masterclass staat op http://bit.ly/q4oy3a.

    Enthousiaste groet,

    Frans Kofflard

    BeantwoordenVerwijderen