donderdag 18 oktober 2012

Facebook aanbod

VastgoedPRO heeft op dit moment als eerste een collectieve Facebook-app in gebruik waarbij de leden al hun aanbod kunnen plaatsen. Hier zijn geen kosten aan verbonden voor onze makelaars. In gesprekken met onze achterban wordt natuurlijk de vraag gesteld hoe belangrijk het is om je woningen op Facebook te plaatsen. Ik denk dat dit essentieel is. De opmars van dit soort media is niet te stuiten.

Facebook
Uiteraard dient elke makelaar zijn eigen strategie af te stemmen op zijn doelgroep. Gebruikt die geen sociale media, dan is het gebruik van zo een app natuurlijk zinloos. Maar ja, wie gebruikt er op dit moment geen sociale media? Mag ik u een parallel geven over de opkomst van deze digitale media?

Springen
Zondag 14 oktober, nog geen week geleden, sprong Felix Baumgartner vanaf 39 kilometer hoogte uit een mandje onder een ballon om als eerste mens, zonder metalen omhulsel met vleugels, door de geluidsbarrière te gaan. Youtube, zoals u bekend onderdeel van het Google Imperium, zond dit life uit. Dit was niet te zien op TV, nee, alleen digitaal. Meer dan 8,5 miljoen mensen volgden tegelijk de lifestream op Youtube afgelopen zondag. Niet eerder keken zoveel mensen tegelijk naar één onderwerp op een social medium. En deze groei neemt alleen maar toe.

Communicatie
Men verwacht dat binnen korte tijd de rol van omroepen en TV gigantisch gaat kantelen. Waarom zou je nog kijken naar een programma op een tijd dat een omroep dat wilt, onderbroken door wasmiddelen reclames en andere zinloze berichten. Terwijl je exact hetzelfde programma kan zien wanneer jij dat wilt, on demand, en ononderbroken? Al dan niet via een interactieve digitale recorder, want vrijwel alles is op het web beschikbaar.

Groei
Menig film is al te zien op het internet voordat deze hier in Nederland in de bioscoop komt. Menig nieuws is al te zien op social media voordat de journalist nog moet beginnen met typen. Radio luisteren? Eerlijk gezegd doen wij dat thuis via het web. Met 1 klik van 538 naar Radio 1 naar BNR. Via de ether? Te veel gedoe! Voetbalwedstrijden op TV? Waarom wachten tot 19.00 uur op zondagavond als je gratis op Sportlemon alle eredivisiewedstrijden live kunt volgen? Of Champions League wedstrijden. Of andere sportevenementen. Zonder kosten.

Facebook
De opkomst van informatieverstrekking op Internet gaat gigantisch snel. En eerlijk gezegd begint een website erg snel ‘old school’ te worden. Waarom? Omdat een website redelijk statisch is. Je moet er naar toe om er te gaan kijken en gaan klikken. Terwijl de sociale media, de facebook’en, twitters, flickr’s van de wereld actief uw aandacht trekken door u te benaderen. U continue uitnodigen om mee te praten, typen en lezen. Actief en reactief, waar een website reactief is. In de USA is de opkomst van Facebook in de Real Estate market niet meer te stuiten of weg te denken.

Aanbod
De ontwikkelingen op dit gebied gaan zo hard, dat wij van mening zijn dat we daarop moeten anticiperen. Alle VastgoedPRO makelaars met al hun aanbod op Facebook. Ik ben er van overtuigd dat dit zeer, zeer snel gemeengoed zal zijn.

Ed

1 opmerking:

  1. Mijn complimenten! Hoe zit het met de eigen VastgoedPRO pagina op facebook? Wat mij betreft mag hier ook het woningaanbod op geplaatst worden.

    BeantwoordenVerwijderen