vrijdag 18 januari 2013

Kwaliteit

Jan Kees Duvekot, bestuursvoorzitter van VastgoedPRO, typeert de keus die makelaars vandaag de dag moeten maken vrij helder. De makelaar moet kiezen uit twee modellen. Je bent ontzorger, procesbegeleider. Of je bent deal-maker. Met bijbehorende zekerheden en garanties. Want met alleen beloftes kom je niet meer weg, je zult moeten nakomen en bewijzen.  Kwaliteit leveren. Maar je zult een heel duidelijke keuze moeten maken wat je rol nu precies is. Ik vroeg Kurt Impens, verantwoordelijke van Century 21, hoe ze binnen zijn franchise hier mee omgaan. Wat doet men daar aan kwaliteit? Het scherm is aan Kurt,
TGIF,
Ed 
------------ 
  
Beste lezer, In de eerste plaats wil ik jullie mijn beste wensen overmaken voor 2013! Dat het voor iedereen een gezond en kwalitatief jaar mag zijn.  Een belangrijk woord is ondertussen gevallen, kwalitatief-kwaliteit.

Kwaliteit
Op de vraag welk type makelaar CENTURY 21 wenst aan te trekken geef ik als antwoord, dat over heel de wereld CENTURY 21 makelaars verenigt, die naast hun marktaandeel ook hun imago en de kwaliteit van hun diensten willen verhogen. Over imago en marktaandeel valt veel te zeggen maar over kwaliteit nog meer.  Wat me opvalt is dat heel veel makelaars het woord kwaliteit in de mond nemen en dit ook belangrijk vinden. Dat op zich is al heel mooi en het is goed voor de makelaardij in het algemeen dat we ons daar van bewust zijn.  Wat is de CENTURY 21 filosofie nu betreffende kwaliteit?

Merk
Onze filosofie: Aan de Nederlandse consument, die een vastgoedtransactie onderneemt, de veiligheid bieden van een wereldwijd bekend merk en met de klant een vriendelijke en hechte vertrouwensrelatie opbouwen.  Daarom ontwikkelde CENTURY 21 allerlei tools om de kantoren te helpen kwaliteit te leveren:
  1. Zo kunnen onze klanten bij alle CENTURY 21 kwaliteitskantoren een onvoorwaardelijke kwaliteitsgarantie bekomen en beschikken zij over een gratis Groen Nummer.
  2. De evaluatieformulieren laten ons toe de persoonlijke ervaringen van onze klanten te kennen en deze te gebruiken om u in de toekomst nog beter te dienen. Meten is weten! 
  3. Tenslotte heeft onze CENTURY 21 kwaliteitsmanager als voornaamste taak er voor te zorgen dat elke klant van een CENTURY 21 kantoor wordt bijgestaan op alle vlakken en dat hij op de best mogelijke manier wordt bediend.
We streven naar  100% kwaliteit, en dat kan alleen maar wanneer elke individuele klant 100% tevreden is.

Systeem
Een CENTURY 21 makelaar is ervan overtuigd dat kwaliteit primordiaal is. Hij vindt de samenwerking tussen de kantoren en het creëren van een interne structuur belangrijk. Hij is ervan overtuigd dat marketing en merk belangrijk zijn maar dat er ook systemen bestaan waar u onmiddellijk van kan genieten om verkoopbare panden in portefeuille te nemen en dat er systemen bestaan om deze ook vlotter te verkopen, met andere woorden, hoe creëer ik een markt rond een woning? Als we over aankoopbegeleiding spreken, wat zijn de manieren waarop we kandidaat kopers optimaal kunnen begeleiden en hoe vinden zij de weg naar mijn kantoor?   Voor al deze zaken zijn opleidingen en ondersteuning op maat voor iedere makelaar aanwezig. Want kennis is pas nuttig als hij ook in de markt toegepast wordt!

Klantbeleving
Kwaliteit leveren is ook voor ons als franchisegever erg belangrijk. Wij beschouwen onze aangesloten makelaars als VIP klanten. Het is onze taak om hen een uitstekend concept en topservice te geven. Alleen zo kunnen wij ook 100% tevredenheid bereiken en wil iedereen ook graag in de organisatie blijven. 100% tevredenheid halen is als makelaar geen makkelijke opdracht. Er bewust mee omgaan is al een eerste stap!

2013
We zijn bij de start van het jaar en ik wil jullie ook graag meegeven dat het jaar voor mij op een heel mooie manier gestart is. Een aangesloten makelaar belde me om te zeggen dat door toetreding zijn levenskwaliteit verhoogd was en dat hij een gelukkiger mens geworden is. Het deed me erg goed dit te horen, want laat ons eerlijk zijn een gelukkig en kwalitatief leven, dat willen we allemaal. Ik wens het u dan ook allemaal van harte toe in 2013!

Kurt Impens
Country Manager The Netherlands
Business Development Manager Belgium

1 opmerking:

  1. "Een aangesloten makelaar belde me om te zeggen dat door toetreding zijn levenskwaliteit verhoogd was en dat hij een gelukkiger mens geworden is."

    Zal waarschijnlijk onze huisfilosoof Duvekot wel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen