maandag 13 september 2010

Hieperdepiep...

Morgen fuiven de collega’s van het VBO hun 25 jarig bestaan. Een felicitatie waard. Je kan zeggen wat je wilt, je kan denken wat je wilt, maar hoe je het ook wendt of keert, de VBO heeft zijn plek in ons landschap. Niet gekregen, nee, verdiend. Absoluut niet gekregen zelfs, ik zou bijna zeggen bevochten.
Respect
Ik denk dat het getuigt van moed, van uithoudingskracht, van visie en drive als je dit weet te bereiken. Velen hebben jarenlang neergekeken op onze collega’s uit Rijswijk. Of dat terecht was of niet, ik weet het niet. In 1985 was ik met heel andere zaken bezig, ik ben daar niet bij geweest. Wat ik wel weet, dat dit vandaag de dag niet meer terecht is. Het bereikte resultaat van VBO is, denk ik persoonlijk, goed geweest voor de markt. Het doorbreken van patronen, van gevestigde ordes, van vastgeroest gewoontes is sowieso noodzakelijk. Alles wat stilstaat gaat dood, wat niet meer groeit is exit.
Omslag
Is VBO daarmee ineens heilig verklaart? Welnee! Op sommige dossiers zijn wij het keihard met elkaar oneens. Net zozeer als dat we op andere dossiers het keihard eens zijn. Je hebt elkaar nodig en je moet elkaar scherp houden. Dat mag wat mij betreft op het scherpst van de snede. Dat moet zelfs. Maar we hebben elkaar nodig en moeten samen kijken wat het belang is van makelaars en taxateurs. Want volgens mij, heeft een VBO makelaar of taxateur dezelfde belangen als een VastgoedPRO collega. Andere invalshoek, maar zelfde belang.
Morgen
Uiteraard ben ik morgen op de fuif van VBO. Uiteraard hebben wij een kadootje. Maar ik heb er nog één. Ik werd vanochtend gevraagd of ik morgen om 09.30 bij BNR / FD in de studio wil zijn voor een 40 minuten durend radio interview over de woningmarkt. Bij Paul van Liempd, On the Move. Natuurlijk doe ik dat, een goede manier om onze visie weer te geven. Maar, wat is er nou leuker dan morgen, voor zo een miljoen luisteraars, samen met mijn collega directeur van de VBO, op hun verjaardag, hierover te praten?
Gelukt
Morgen praten Hans vd Ploeg, directeur VBO en ik samen over de woningmarkt. Over wat u raakt, wat u meemaakt en wat uw wensen zijn. Samen praten we over één belang: uw belang. VastgoedPRO en VBO die samen een studio en een mening delen. U hoort ons morgen om 09.30 op BNR Businessradio. En daarna? Dan ga ik naar het VBO congres en toast ik op 25 jaar lef en ballen. Gefeliciteerd!

Ed

http://www.bnr.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten