maandag 5 juli 2010

Nou nou, Nieuwbouw?

Zomaar twee berichten die vanochtend voorbij kwamen. RTLZ meldt dat Amsterdam alle nieuwbouw stopt. En nieuwbouw.com meldt dat Limburg de topper is met percentuele stijging in nieuwbouwproductie woningen. Hoe moeten we dit nu duiden? Ik heb het gevoel dat de behoefte aan wonen en werken in de randstad toch wel wat groter is dan in het mooie Limburg.
Scheefgroei
Zou dit toch iets te maken hebben met gebrek aan visie en gebrek aan regie? Ruimtelijke ordening, de wijze waarop de BV Nederland wordt ingericht, is toch wel een vak apart. Mijn collega’s in het Limburgse melden een dramatische achteruitgang van verkopen in de bestaande bouw. Ook de verkoop van nieuwbouw is zeer teleurstellend. Heeft alles te maken met het gebrek aan werkgelegenheid. Maar mijn buurmeisje, die net geslaagd is en in Amsterdam wil gaan studeren, kan daar geen kamer vinden. Of één die er voor zorgt dat ze net zolang onderweg is als dat ze thuis woont.
Kabinet
Hier ligt toch wel een duidelijke taak voor het nieuw aan te treden kabinet. Laat ik me niet uitlaten over de kleur, op dit moment is maar één kleur acceptabel in Nederland en dat is Oranje. Maar dat er iets dient te gebeuren, bewijst toch maar weer de absurditeit van dit soort berichtgeving. Er is een hoop werk te doen!

Ed

Geen opmerkingen:

Een reactie posten