woensdag 18 april 2012

Jurisprudentie

Waarde collega,
Van ons juridisch geweten ontving ik recent wederom een uitspraak die in uw belang kan zijn. Hoewel de juridische service van VastgoedPRO primair natuurlijk bedoeld is voor (en betaald door) onze leden, hebben wij wel besloten om deze kennis, vanuit onze maatschappelijke verantwoording, te delen met niet aangesloten collega’s. Als beroepsvereniging hebben wij ook een grote belang, namelijk ons beroepsbelang. Ik hoop dan ook dat u deze periodiek terugkomende service op prijs stelt. Ook vandaag dus wederom het woord aan onze strenge Meester Hub Dohmen, advocaat te Tilburg en onze steun en toeverlaat inzake juridische zaken.
Ed
Meldingsplicht
Onlangs besliste de rechter dat de makelaar de (veiling)koper had moeten vertellen dat het pand er slechter aan toe was dan op de foto's op basis waarvan de koper het pand had gekocht. Die mededelingsplicht (toegerekend aan de verkoper) gaat vóór de onderzoeksplicht van de koper. De koper hoefde dan ook niet af te nemen. De volledige uitspraak vindt u hier.

Met vriendelijke groet,
Mr. H. Dohmen
e: info@dohmenadvocaten.nl
twitter: http://twitter.com/hdohmen

1 opmerking:

  1. Geachte heer doctorandus van de Bijl,
    Hoewel ik oud NVM lid ben, nog steeds als beeidigd makelaar taxateur optreedt, ben ik niet echt meer actief. Met mijn 64 jaar is het mooi geweest, ik doe alleen nog maar de dingen die ik leuk vindt. Het geld en de omzet boeit mij niet meer, maar het vak gaat mij aan het hart. Ik ben het zeker niet altijd met u en uw stellingname eens, maar ik waardeer uw continue inzet en berichtgeving inzake de markt. Mijn respect voor uw bijna dagelijkse berichten, die voor mij toch elke avond weer een reden zijn om even te kijken wat u heeft gemeld. Ook voor bijna gepensioneerden als mij is dat een laagdrempelige manier om bij te blijven. Maar met name de ontwikkeling de laatste maanden met de berichtgeving van advocaat Dohmen stel ik zeer op prijs. Ik kan en wil zelf niet meer voldoen aan de hercertificering van de NVM beeidiging via Vastgoedcent. Maar ik hoop dat meester Dohmen regelmatig zijn berichten blijft melden via uw publicaties. Die zijn voor mij waardevol om te lezen als beedigde collega van Dohmen. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen